Strona Główna
Akt wandalizmu na terenie lapidarium w Dołujach
- Szczegóły
- Kategoria: Nieprzypisany
22 grudnia bieżącego roku Gmina Dobra odebrała prace przy budowie lapidarium w Dołujach, które bez wątpienia może stać się jedną z wizytówek Gminy. Niestety, już po tygodniu od odebrania prac dokonano pierwszego aktu wandalizmu, którym bez wątpienia jest wymalowanie sprayem części dopiero co odrestaurowanego fragmentu muru byłego cmentarza w Dołujach.
Jest to kolejny przypadek dewastacji tego, co służy nam wszystkim i jest wizytówką nas wszystkich. Dlatego zwracamy się z apelem by nie pozostawać obojętnym na takie działania. Jeśli macie Państwo informacje, które mogą pomóc w ukaraniu sprawców tego działania – prosimy o przekazanie informacji do Straży Gminnej 91 311 52 56 lub na Policję nr tel. 997.
Koszty napraw powinni ponosić ci, którzy niszczą, a nie ci którzy szanują.
Kierownik WKI
Gmina Dobra realizuje projekt „Zdalna Szkoła+”
- Szczegóły
- Kategoria: Szkolnictwo
Gmina Dobra realizuje projekt w ramach zawartej umowy o powierzenie grantu w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 osi priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” działania 1.1: „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn. „Zdalna Szkoła +” w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.
Wartość uzyskanego przez Gminę Dobra dofinansowania wyniosło 54 972,40 zł i jest przeznaczone na zakup 20 szt. laptopów wraz z oprogramowaniem dla szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra. Dzięki dofinansowaniu do niżej wymienionych szkół trafił nowoczesny sprzęt do zdalnego nauczania:
Czytaj więcej: Gmina Dobra realizuje projekt „Zdalna Szkoła+”
Awaria sieci wodociągowej w Bezrzeczu
- Szczegóły
- Kategoria: Sołectwo Bezrzecze
Wodociągi Zachodniopomorskie informują, iż z powodu awarii sieci wodociągowej wstrzymana została dostawa wody w Bezrzeczu w rejonie ul. ul. Parkowa, Miętowa, Bukszpanowa, - planowany termin zakończenia robót godzina 14.00
Konkurs Ekologiczny pt. „Mistrz Recyklingu i Przyjaciele”
- Szczegóły
- Kategoria: Nieprzypisany
Czytaj więcej: Konkurs Ekologiczny pt. „Mistrz Recyklingu i...
STOP POWODZI – konsultacje społeczne
- Szczegóły
- Kategoria: Nieprzypisany
Ruszyły konsultacje społeczne dotyczące planów zarządzania ryzykiem powodziowym dla obszarów dorzeczy – projektu prowadzonego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie.
Minister Infrastruktury zaprasza wszystkich zainteresowanych na półroczne konsultacje społeczne projektów aktualizowanych planów zarządzania ryzykiem powodziowym (aPZRP) dla obszarów dorzeczy.
Konsultacje potrwają od 22 grudnia 2020 r. do 22 czerwca 2021 r. W tym czasie zaplanowano 28 spotkań konsultacyjnych w całej Polsce.
Zarówno projekty, których dotyczą konsultacje, jak i szczegóły dotyczące planowanych spotkań oraz innych możliwości przekazywania uwag do projektów dostępne są na stronie internetowej www.stoppowodzi.pl
Zmienione godziny działania PSZOK w dniu 31.12.2020
- Szczegóły
- Kategoria: Gospodarka Odpadami - Informacje
Uprzejmie informujemy, że w dniu 31.12.2020r. PSZOK w Dobrej przy ul. Zwierzynieckiej 4 będzie czynny do godziny 13:00.
Kierownik WGOKiE
Zmiany w systemie gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobra w roku 2021
- Szczegóły
- Kategoria: Zmiany w gospodarce odpadami od 2021r.
Konieczność przyjęcia nowych rozwiązań wymusiła nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z ubiegłego roku. Wchodzą one w życie z dniem 01 stycznia 2021 roku.
Najważniejsze przyjęte rozwiązania :
- Nowy wzór deklaracji. Formularz umieszczony zostanie na stronie dobraszczecinska.pl>>GOSPODARKA ODPADAMI>>DEKLARACJA. Formularz należy pobrać, wypełnić, zapisać w formacie pdf, następnie podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym i wysłać poprzez EPUAP jako załącznik do pisma.
W tej zakładce umieszczony zostanie również wzór wypełnionej deklaracji.
- Termin złożenia deklaracji - zgodnie z ustawą:
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie:
- 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
- do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana - w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości. W przypadku metody jaka funkcjonuje w naszej gminie (od wody za rok poprzedni) termin - do 10 lutego.
Nie złożenie deklaracji w ustawowym terminie zgodnie z art. 10 ust 2b może skutkować nałożeniem grzywny.
- Obowiązkowa segregacja odpadów dla wszystkich.
Warunki uznania, że odpady zbierane są w sposób selektywny ujęte są w Rozdziale 4 regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.
- Dwa razy do roku, podmiot świadczący usługi odbioru odpadów przekaże właścicielom nieruchomości pakiet worków: 15 szt. niebieskich (na papier), 30 szt. żółtych (metal, plastik), 10 szt. zielonych (szkło) 25 szt. brązowych (na odpady kuchenne i odpady zielone), 10 szt. worków biodegradowalnych i kompostowalnych na odpady tylko kuchenne, zbierane w okresie zimowym grudzień – luty (w tych miesiącach z przed nieruchomości nie będą odbierane inne bioodpady). W pozostałych miesiącach (marzec – listopad) odpady kuchenne będą odbierane razem z odpadami zielonymi z ogrodów, w workach brązowych 120 l. Zbiórka choinek, tak jak dotychczas, odbywać się będzie w ostatni dzień roboczy miesiąca stycznia z wyznaczonych punktów wywozowych lub w sposób ciągły będzie można je oddać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych przy ul. Zwierzynieckiej 4 w Dobrej.
- Zwiększona została częstotliwość odbioru bioodpadów: kwiecień - listopad jeden raz na tydzień, a grudzień - marzec raz na 2 tygodnie. Konieczność częstszego odbioru bioodpadów, także w okresie zimowym wynika z bezwzględnego zakazu umieszczania odpadów kuchennych w pojemniku na odpady zmieszane.
- Wprowadzono ulgę w wysokość 0,80 zł od 1 m3 zużytej wody w opłacie dla osób, które zadeklarują kompostowanie bioodpadów na swojej posesji. Warunek to posiadanie kompostownika. Wymagania dot. kompostowania bioodpadów zawarte są w rozdziale 3 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra.
- Pozostawiono bez zmian wysokość stawki za 1 m3 zużytej wody, od której obliczana jest opłata miesięczna, która wynosi 4,80 zł.
- Brak możliwości spalania bioodpadów stanowiących odpady roślinne na terenie nieruchomości w okresie od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 30 listopada. Spalanie bioodpadów jest niezgodne z art. 31 ust.7 ustawy o odpadach, który stanowi, że dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, chyba że są one objęte obowiązkiem selektywnego zbierania. W naszej gminie bioodpady są objęte systemem segregacji jak i odbierana jest ich każda ilość wytworzona na terenie nieruchomości zamieszkałej, dlatego też ich spalanie jest zabronione.
- Regulowanie opłaty za gospodarowanie odpadami Komunalnymi
Opłaty należy wnosić na przypisany dla każdej nieruchomości indywidualny nr rachunku bankowego nadany przez urząd Gminy lub osobiście w Kasie Urzędu Gminy Dobra w Wydziale ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji z siedzibą przy ul. Granicznej 39 B w miejscowości Dobra.
Bieżące informacje w sprawie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi można uzyskać pod telefonem: 91 424 44 90 lub 91 311 34 16
Zachęcamy wszystkich mieszkańców do zainstalowania aplikacji BLISKO. Szczegółowe informacje dotyczące samej instalacji znajdują się na stronie www.dobraszczecinska.pl/zakładka GOSPODARKA ODPADAMI/pod zakładka Harmonogram wywozu odpadów od osób fizycznych - APLIKACJA BLISKO. Dzięki aplikacji można między innymi sprawdzić harmonogram wywozu odpadów z danego adresu, uzyskiwać bieżące informacje dotyczące odbioru odpadów oraz zasady prawidłowej segregacji.
Projekty złożone do Budżetu Obywatelskiego na rok 2021
- Szczegóły
- Kategoria: Budżet Obywatelski
Do budżetu obywatelskiego na rok 2021 wpłynęło 20 projektów, 13 z nich to wnioski inwestycyjne.
Złożone propozycje projektów inwestycyjnych miałyby zostać zrealizowane w sołectwach: Bezrzecze, Buk, Dobra, Dołuje, Łęgi, Mierzyn, Stolec oraz Wołczkowo.
Natomiast projekty nieinwestycyjne złożyły sołectwa: Bezrzecze, Dołuje, Grzepnica, Łęgi, Mierzyn, Rzędziny i Wołczkowo.
Obecnie wszystkie projekty są na etapie weryfikacji formalnej, a następnie przejdą przez weryfikację merytoryczną. Lista zakwalifikowanych projektów zostanie podana do dnia 18 stycznia 2021 roku. Głosować na wybrane projekty będzie można od 1 lutego 2021 r.
Więcej informacji dotyczących budżetu obywatelskiego Gminy Dobra znajduje się na stronie: www.dobraszczecinska.budzet-obywatelski.org
Kierownik WKI