W dniu 24 września 2020r. odbyła się XVII sesja Rady Gminy Dobra. W sesji uczestniczyli Wójt Gminy, Zastępca Wójta Gminy, Skarbnik Gminy oraz Kierownicy.

Jednym z pierwszych punktów była prezentacja "Planowanie z mieszkańcami". Gmina Dobra obecnie konsultuje strategię rozwoju przestrzennego, którą przedstawił Pan Janusz Wiśniewski z Kujawsko-Pomorskiej Federacji Organizacji Pozarządowych. Zadanie jest realizowane w ramach otrzymanego grantu "Projekt-OK "Planowanie z mieszkańcami"".

Następnie Radni podjęli następujące uchwały:

  • w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Mierzyn (ul. Zeusa)
  • w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Mierzyn (ul. Dereniowa)
  • w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Grzepnica
  • w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Dobra
  • w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra, obejmującego teren w obrębie Bezrzecze, w rejonie ul. Szkolnej
  • w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, w obrębie Mierzyn 2
  • w sprawie zmian budżetu Gminy Dobra na rok 2020
  • zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2020 – 2025
  • w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Polickiego
  • w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Polickiego (dot. ul. Granicznej)
  • w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Jawornik Polski
  • w sprawie udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w 2020 r.
  • w sprawie wysokości i zasad ustalenia oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobek lub klub dziecięcy na terenie Gminy Dobra
  • w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dobra
  • w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra
  • w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dobra i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę
    za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
  • w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek oraz określenia stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym
  • w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości
  • w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
  • w sprawie ustanowienia służebności gruntowej.

 

Ponadto radni zapoznali się z następującymi dokumentami:

  • informacją o wykonaniu budżetu Gminy Dobra za I półrocze 2019 r. wraz z informacją o przebiegu wykonania planu finansowego Gminnego Centrum Kultury i Bibliotek w Dobrej za I półrocze 2019 r.
  • informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dobra za I półrocze 2020r.
  • analizą środków finansowych wykorzystanych i przeznaczonych dla osób korzystających z Karty Seniora, Karty Rodziny.
  • informacją o realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie za okres 01.07.2019r. – 30.06.2020r.
  • sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.06.2020r. do dnia 31.08.2020r.

Ewelina Wiśniewska

 

  • DSC_0015
  • DSC_0018
  • DSC_0020