Dnia 21 sierpnia odbyły się zajęcia plastyczno- profilaktyczne, które poprowadziły panie z pracowni rodzinnej Robótkowo w Szczecinie - dzisiaj zawędrowaliśmy do Afryki: z kartonu wycięliśmy kontury Afryki i naklejaliśmy na nim góry, wyżyny i doliny. Zrobiliśmy słonia, żyrafę i krokodyla, dokończyliśmy malować gipsową łąkę, objadaliśmy się czekoladą i jabłkami - sympatycznie spędziliśmy czas.

Janina Kapłon

17.08.2018 r. Robótkowo - zajęcia plastyczno-artystyczne. Dzisiaj każde dziecko było artystą i według własnej fantazji tworzyło dzieło z prześlicznie kolorowych chrupkowych klocków. Pomysłowość dzieci była nieograniczona, co ciekawe, prace były bardzo staranne. Były wyspy z palmami, domy, a nawet morscy rozbitkowie, węże, żółwie i inne zwierzaki. A potem było jeszcze fajniej, bo robiliśmy kolorowe, galaretowate slimy - ciągnące się gluty, które przybierały różne kształty, dawało się z nich robić balony i były obrzydliwe.

13.08.2018 r. - Robotyka LegoR Education.

Dzisiaj bawiliśmy się klockami lego. Na podstawie mapek komputerowych budowaliśmy różne maszyny: samoloty, samochody, domy, różne zwierzaki. Dzięki programowaniu komputerowemu wprawialiśmy nasze budowle w ruch. Zbudowane maszyny były mniej lub bardziej skomplikowane. Dzieci wykazały się dużą pomysłowością i pięknie współpracowały ze sobą. Wszystkie zadania udało się nam wykonać. Zajęcia były bardzo interesujące, a dzieci bardzo zaangażowane.

6.08 – 10.08.2018 r. – ten tydzień wakacji spędziliśmy na kąpielisku nad jeziorem Głębokie. Upalne dni nie dały nam wyboru, ale nie narzekamy. Harce w wodzie, nurki, pływanie, budowanie zamków z piasku, gra w siatkówkę, a potem wspólny powrót autobusem dały nam dużo radości. Wakacje są fajne.

Janina Kapłon

W dniach 1, 2 i 3.08.2018 w świetlicy odbywały się zajęcia z języka angielskiego. Zajęcia były prowadzone w formie zabawy, bardzo dynamicznie i ciekawie. Dzieci były w różnym wieku, dlatego niektóre zadania wykonywały wspólnie, często rywalizowały ze sobą wykonując określone zadania. Zajęcia były tematyczne, np. robiliśmy sałatkę owocową po angielsku, a watermelon smakował tak jak arbuz, a apple jak jabłko. Ze względu na upały część zajęć odbywała się na łące w cieniu drzew. Podczas zajęć dzieci zbierały punkty za dobrze wykonane zadania, a na koniec były dla wszystkich upominki. Taka forma nauki języka wszystkim bardzo się podobała.

Dnia 19 lipca br. do naszej świetlicy przyjechali z wizytą Seniorzy i Przedszkolaki ze Szczecina. Dzieci z Grzepnicy przywitały Gości piosenką „Witajcie w naszej bajce” i słodko – owocową ucztą. Pogoda była piękna i mogliśmy bawić się na placu zabaw i boisku. Seniorzy z dziećmi rozegrali turniej sportowy, dzieci rozegrały mecz piłki nożnej i wykorzystały wszystkie atrakcje placu zabaw. W trakcie zabawy jedliśmy zupę przywiezioną w termosach z przedszkola i przypalone kiełbaski z ogniska – pycha. Na koniec dzieci z Grzepnicy dostały mnóstwo prezentów: piłki, kometki, malowanki, kredki, gumki, gry planszowe, bloki, skakanki, słodycze i owoce.

Minął kolejny tydzień wakacji, piękna pogoda sprzyja naszym pomysłom: dużo przebywamy na świeżym powietrzu, bawimy się na placu zabaw i boisku, rozgrywamy turnieje sportowe. Byliśmy na plaży na Głębokim, jeździmy na wycieczki rowerowe, gościliśmy Seniorów i przedszkolaków, a gdy pada deszcz bawimy się w świetlicy. Przygotowaliśmy laurki dla seniorów, malowaliśmy farbkami lato, czytamy bajki, bawimy się klockami, gramy w gry planszowe. Do naszej świetlicy przychodzą również dzieci, które przyjechały na wakacje do Grzepnicy. Dni upływają nam miło i sympatycznie.

Janina Kapłon

Z okazji 73 urodzin Szczecina dzieci ze Świetlicy w Grzepnicy wybrały się na wycieczkę do Różanki w Szczecinie, gdzie tego dnia odbywało się dużo imprez dla dzieci: warsztaty twórcze, spektakl teatralny „Niesamowity Koziołek Matołek”, koncerty dla dzieci i zabawy sprawnościowe. W pięknej scenerii pachnących róż, przy ślicznej pogodzie spędziliśmy dużo uroczych chwil.

Pierwszy tydzień wakacji spędziliśmy na sportowo. Pani Marzenka i pani Małgosia ze Szkółki Tenisowej As, przez 3 godziny dziennie prowadziły zajęcia na świeżym powietrzu: na boisku, placu zabaw i dla ochłody na podwórku u pani Kapłon. Zajęcia były bardzo dynamiczne i urozmaicone, podział dzieci na rywalizujące drużyny dodał zabawie sportowych emocji. Każdego dnia, na koniec zajęć, oblewaliśmy się wodą – bitwa na balony napełnione wodą. Ostatniego dnia po zajęciach objadaliśmy się zupą pomidorową, którą sami ugotowaliśmy, a na deser delektowaliśmy się truskawkami, czereśniami i pysznym ciastem upieczonym przez babcię jednego z dzieci.

Lipiec

1. Gry i zabawy na świeżym powietrzu, wycieczki rowerowe po polach, łąkach i lasach, spacery z kijkami, gry zespołowe - gra w piłkę nożną, konkursy sprawnościowe.
  2. Wycieczki nad jezioro Głębokie -gry i zabawy na plaży, dojazd i powrót autobusem. Przewiduję 3 takie wyjazdy, termin uzależniam od pogody. Współopiekunami dzieci będą rodzice.
  3. Wycieczka rowerowa do TOOE w Zalesiu, zajęcia profilaktyczne - ekologia i ochrona przyrody.

Dnia 30.06.2018 r. 20 dzieci wraz z opiekunami wybrały się do Parku Wodnego „Laguna” w Gryfinie. Była to wspaniała rodzinna wycieczka. Wykorzystaliśmy wszystkie atrakcje Parku: basen, basen solankowy, zjeżdżalnie, jacuzzi, rzekę i morskie fale. Pięknie dziękujemy za tę wycieczkę.