W dniu 27 września 2019 r. Straż Gminna w Dobrej dokonała usunięcia z parkingu przy boisku sportowym w Wołczkowie porzuconego pojazdu marki mercedes. Pojazd ten stał w tym miejscu od kilku miesięcy. Był otwarty, rozpoczęły się próby jego rozbiórki. Procedura postępowania w podobnych sytuacjach jest identyczna. Jeśli pojazd nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego ustalany jest właściciel pojazdu, który wzywany jest do jego usunięcia. Jednocześnie sprawdzane jest, czy pojazd posiada aktualną polisę OC. Bardzo często zdarza się, że pojazdy takie mają kilku kolejnych właścicieli, a nie jest to zgłaszane do wydziałów komunikacji.

W dniu 17.09.2019 r. nastąpił odbiór nowego samochodu dla Straży Gminnej. Pojazd został zakupiony w ramach zaplanowanych na ten cel środków w budżecie gminy. Najkorzystniejszą ofertę złożył Dealer pojazdów Dacia i Renault – POLMOTOR Sp. z o. o z siedzibą w Szczecinie. Zakupiony został pojazd marki Dacia Duster. Jest to pojazd klasy budżetowej, jednak dobrze sprawdzający się w warunkach użytkowania do służby patrolowej. Nowy samochód posiada wysoki prześwit. Umożliwi to bezproblemowy wjazd i poruszanie się po drogach gruntowych. Dotychczas użytkowany 10 letni Fiat Punto nie spełniał tych warunków ( zdarzały się przypadki, gdy strażnicy nie mogli tym pojazdem dojechać do miejsc wyrzuconych odpadów ). Patrolowanie terenu i ujawnianie ,,dzikich wysypisk śmieci” jest jednym z głównych zadań Straży Gminnej w Dobrej. Strażnicy mają na tym polu liczne sukcesy, a nowy pojazd ułatwi im to zadanie. Ponadto pojazd posiada napęd 4x4, co pozwoli także na wykorzystanie go w przypadku ewentualnych działań w sytuacjach kryzysowych (podtopienia, ciężkie warunki zimowe ).

Z uwagi na rozpoczęcie roku szkolnego w dniu 2 września 2019r., aby zabezpieczyć tereny przy szkołach, Straż Gminna będzie pracować w godzinach 7-15.

Za utrudnienia przepraszamy.

Straż Gminna w Dobrej w dniu 11 lipca 2019r. uzyskała zgłoszenie o pojawieniu się dużego wysypiska odpadów w miejscowości Mierzyn, przy ulicy Zgodnej. Na miejscu ujawniono odpady ewidentnie pochodzące ze sprzątania pomieszczenia typu garaż, piwnica. Wspólne przeszukanie odpadów przez strażników gminnych oraz pracowników Urzędu Gminy Dobra doprowadziło do ujawnienia dowodów wskazujących na jedno ze stowarzyszeń w Szczecinie.

Podjęte natychmiastowe działania pozwoliły na ustalenie w dniu 16 lipca członka stowarzyszenia odpowiedzialnego za gospodarowanie odpadami. Został on ukarany maksymalnym mandatem karnym. Po kilku godzinach uprzątnął odpady i okazał potwierdzenie ich przekazania do firmy JUMAR.

Komendant Straży Gminnej w Dobrej

Andrzej Budzyński

Straż Gminna w Dobrej w dniu 11 czerwca uzyskała zgłoszenie od właściciela terenu w m. Dobra przy ulicy Spełnionych Marzeń (w rejonie Międzyzakładowego Zakładu Aktywności Zawodowej) o pojawieniu się dużego wysypiska odpadów. Teren ten graniczy z terenem gminnym. W ostatnim okresie został posprzątany. Niestety stan taki trwał stosunkowo krótko. Na miejscu ujawnienia odpadów strażnicy gminni dwukrotnie dokonywali przeszukania śmieci. Dało to efekt. Ujawniono dowody wskazujące na jedną z firm w Szczecinie zajmująca się usługami wodno-kanalizacyjnymi.

Podjęte natychmiastowe działania pozwoliły na ustalenie w dniu 13 czerwca właściciela firmy odpowiedzialnego za gospodarowanie odpadami. Został on ukarany maksymalnym mandatem karnym. Bezpośrednio przy strażniku gminnym skontaktował się z firmą JUMAR i zamówił kontener na dzień 18 czerwca celem uprzątnięcia śmieci.

W przypadku zauważenia miejsc, w których zalegają odpady należy powiadomić Straż Gminną w Dobrej, tel: 91 311 52 56 i 501 701 076.