Treść noty prasowej z dnia 7 kwietnia 2020 r.

Zarządzeniem Nr 24/2020 z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia wykonywania zadań publicznych przez Starostwo Powiatowe w Policach Starosta Policki, mając na uwadze zapobieganie i przeciwdziałanie zakażeniom wirusem SARS-CoV-2, ograniczył w okresie od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania wykonywanie zadań publicznych przez Starostwo Powiatowe w Policach.

Ograniczenie to polega na wykonywaniu zadań publicznych w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.

Ograniczenie to nie dotyczy zadań publicznych niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom oraz zadań publicznych wykonywanych na rzecz obywateli w ich indywidualnych pilnych sprawach, a także w pozostałych terminowych sprawach, z umówioną lub uzgodnioną wcześniej osobistą wizytą, przy czym w przypadku spraw wymagających wniesienia opłat będą one przyjmowane wyłącznie w formie bezgotówkowej.

Ograniczenie to polega także na zamknięciu filii Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg urzędu w Przecławiu.

Komunikat
Zarządu Powiatu w Policach

W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 (koronawirus) zmieniamy zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Policach. Zmiany mają na celu, zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom i pracownikom naszego urzędu.

Od poniedziałku 16 marca 2020r. od godziny 7:30 do odwołania wszelkie sprawy urzędowe będą załatwiane jedynie telefonicznie, mailowo lub elektronicznie przez ePUAP. Starostwo Powiatowe w Policach będzie czynne zgodnie z wcześniej obowiązującymi godzinami. Przyjęcia bezpośrednie będą realizowane tylko w przypadku spraw pilnych, niecierpiących zwłoki lub wcześniej umówionych.

POWIAT POLICKI

KOMUNIKAT

STAROSTY POLICKIEGO

z dnia

13 marca 2020 r.

w sprawie: tymczasowego zawieszenia udzielania osobiście porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktach nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego działających na terenie Powiatu Polickiego w związku z zagrożeniem koronawirusem

 

Działając na podstawie komunikatu Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2020 r., wydanego w związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374), w którym poinformowano o konieczności podjęcia działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 294):

informuję, iż

  • od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania zawieszam udzielanie osobiście porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz w punktach nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego działających na terenie Powiatu Polickiego;
  • w ww. terminie, nieodpłatne porady prawne oraz nieodpłatne porady obywatelskie będą udzielane osobom uprawnionym za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. telefonicznie oraz w drodze korespondencji elektronicznej (e-mail), po spełnieniu prze te osoby warunków, o których mowa poniżej.

Szanowni Klienci!

W związku z występującym w kraju zagrożeniem epidemiologicznym zmuszeni jesteśmy zmienić zasady funkcjonowania Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Policach.

Z dniem 13 marca 2020 r. do odwołania zamknięta zostaje filia Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg w Przecławiu. Wydział w Policach obecnie funkcjonuje normalnie, jednak w przypadku planowania osobistej wizyty w urzędzie prosimy upewnić się telefonicznie, czy Państwa wizyta rzeczywiście jest niezbędna.

Jednocześnie informujemy, że w ślad za opinią Związku Powiatów Polskich, z dniem 13 marca 2020 r. zawieszone zostaje do odwołania stosowanie przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Policach stosowanie przepisów dotyczących karania właścicieli pojazdów z tytułu nieprzerejestrowania i zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdów w terminie 30 dni. W związku z powyższym i brakiem konieczności dochowania ustawowego terminu 30 dni, o którym mowa powyżej pracownicy Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg zwracają się do Państwa z apelem o odłożenie powyższych czynności w czasie i nie pojawianie się w urzędzie.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy z Wydziałem.