W dniu 22 lutego 2018 roku odbyła się XXX sesja Rady Gminy.
W sesji uczestniczyli Wójt Gminy, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, Kierownicy jednostek i wydziałów, Dyrektorzy szkół, Wicestarosta Powiatu Polickiego Mariusz Sarnecki oraz Radny Powiatowy Dariusz Podhajny. Pierwszym punktem w porządku obrad była prezentacja Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Policach Pani Beata Karlińskiej dotycząca Rodzin Zastępczych. Kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Centrum lub odsyłamy na stronę http://www.pcpr.police.pl.
Podczas sesji zostało przyjętych 17 uchwał:
- w sprawie zmian budżetu Gminy na 2018 rok.
- w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Dobra na lata 2018-2025.
- w sprawie poboru podatku w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
- w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków i innych opłat stanowiących dochody budżetu Gminy Dobra instrumentem płatniczym.
- w sprawie ustalenia trybu udzielenia i rozliczenia oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych
z budżetu Gminy Dobra dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego. - w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2018 r.
- w sprawie ustalenia zasad i kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra.
- w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Dobra.
- w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Dobra w 2018 roku.
- w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na terenie Gminy Dobra na lata 2018-2021.
- w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Dobra na lata 2018-2021.
- w sprawie zniesienia pomnika przyrody.
- w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej publicznej.
- w sprawie zbycia w trybie przetargu ograniczonego udziału w wysokości 56/1000 w częściach wspólnych budynku mieszkalnego wielomieszkaniowego położonego w Mierzynie przy ul. Weleckiej 9 oraz oddania w użytkowanie wieczyste udziału w wysokości 56/1000 części nieruchomości gruntowej położonej Mierzynie przy Weleckiej 9.
- w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
- Projekt uchwały w sprawie zbycia w trybie przetargu ustnego nieograniczonego części działki położonej w Bezrzeczu.
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobra, dla przebudowy linii 220 kV Krajnik-Glinki.
Ponadto radni zapoznali się ze:
- sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrej za rok 2017.
- informacją o realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy w okresie 1.01.2017-30.06.2017 r.
- sprawozdaniem z działalności Wójta Gminy Dobra w okresie od dnia 01.12.2017 r. do 31.01.2018 r.
Ewelina Ziółko
Zdjęcia: R. Adamska
Film: gminadobra24.pl