Wpis do rejestru działalności regulowanej
- Szczegóły
- Kategoria: Wpis do rejestru przedsiębiorców
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobra lub zmiana zakresu wpisu do rejestru działalności regulowanej.
1. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r. poz. 256).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546).
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U.2021.162).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2020.797).
- Rozporządzenie ministra klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów ( Dz.U.2020.10)
2. FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobra. Wójt Gminy Dobra dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy, wydając stosowne zaświadczenie.
3. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o wpis do rejestru, który powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres
- albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych >> pobierz wniosek
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał lub kopię, a jednocześnie oryginał do wglądu).
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości >> pobierz plik (doc)
- Wniosek o wpis/ zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych - pobierz plik (doc)
- Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych - pobierz plik (doc)
4. DOKUMENTY UZYSKIWANE PRZEZ URZĄD – nie dotyczy
5. WYSOKOŚĆ OPŁATY
1) opłata za dokonanie wpisu – 50,00 zł,
2) opłata za zmianę wpisu (w przypadku rozszerzenia zakresu działalności) – 25,00 zł opłaty należy wnieść na rachunek Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra
nr konta 46 1020 4795 0000 9602 0331 9589, Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za dokonanie wpisu/zmiany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
3) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17,00 zł.
Zapłaty opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra w godzinach:
pon. 830 - 1630
wt., pt. 1030 - 1400
śr. czw. 700 - 1400
lub wpłacając na konto bankowe Urzędu Gminy: PKO Bank Polski SA Szczecin nr 46 1020 4795 0000 9602 0331 9589
6. TERMIN ODPOWIEDZI
Wpis do rejestru do 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej wraz z dokumentami. Wydanie zaświadczenia do 7 dni.
7. KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji
ul. Graniczna 39b, 72-003 Dobra
Tel. kontaktowy: (0-91) 311 34 87 lub 421 44 43
Urząd funkcjonuje:
- poniedziałek 8:30 – 16:30
- wtorek – piątek 7:00 – 15:00
8. TRYB ODWOŁAWCZY – od wydanej decyzji o odmowie wpisu do rejestru oraz o wykreśleniu z rejestru służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Dobra w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 17 pkt.1, art. 127 §1 i § 2 oraz 129 § 1 § 2 kpa).
9. SPOSÓB ODEBRANIA DOKUMENTÓW
W Wydziale lub pocztą.
10. DODATKOWE INFORMACJE
1) Dokumenty załączone do wniosku mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wnioskodawcę.
2) W przypadku stwierdzenia braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
3) W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobra, przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć do Wójta Gminy wniosek o wykreślenie z rejestru terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności.
4) Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Należy złożyć wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
5) Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach, o których mowa w art. 9i. i 9j. ust. 1 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.